No-show pacienta
S tzv. „no show“, neboli s nedostavením se klienta na objednanou službu, se potýká mnoho oborů. Ve zdravotnictví často nejde jen o ekonomický dopad, ale i třeba o to, že pak není prostor ošetřovat ty pacienty, kteří o to stojí.
Jak vzniká?
Mnoho práce, tlak šéfa, všichni jsme tak nějak v poklusu, nejsou časové rezervy na straně ordinace ani pacientů. Dnešní doba nás nutí být zcela vytížen, a tak když se v našem denním plánu něco změní, většinou se zbytek dne sesype jak domeček z karet. Nejen tlak doby ale i dlouhé objednací termíny mohou způsobit no-show pacienta. Nikdo z nás neví, co může přijít - nemoc či jiná nečekaná událost. Obecně platí, že čím delší objednací termín je, tím je větší šance, že jej pacient změní.
“Nedošla mi připomínací SMSka” nebo “špatně jsem si poznamenal termín” - neznáte to odněkud? Někdy může být příčinou i špatná komunikace, třeba když dá recepční špatný termín (ale to už zas tak časté není, viďte?).
Jaká jsou řešení?
V minulém článku na našem blogu jsme pro vás sepsali ideální proces objednání pacienta. Podívejte se na něj, tento postup vám zajistí dle našich průzkumů až o 80% méně nechodičů.
Kromě využití nástrojů v XDENT jsou i další možnosti, jak eliminovat nechodiče. Jaké to jsou?
Dejte pacientům osvětu
Obvykle pacienti ani nevědí, že to pro vás může být problém. Zkuste to sepsat a dát na váš firemní web, Facebook, Instagram i do ordinace. Můžete tuto informaci předat novým pacientům, ale i těm kteří svůj termín zrušili.
Stanovte si, kdo je nechodič
Je nechodič pacient, který zruší termín den předem? Nebo je to pouze ten, který nedorazí a neomluví se? Nastavte si interní pravidla, aby personál věděl, jak má v určitých situacích postupovat.
Vše evidujte
Pokud jste si stanovili "kdo je nechodič", označujte si je v XDENT kalendáři stavem "Nedostavil se". Statistiku návštěvnosti pak uvidíte přímo v postranním panelu, a tak budete ihned při objednání vědět, jak s pacientem nechodičem naložit.
Delší čas ošetření jen pro vzorné
Abyste mohli rozpoznat vzorné pacienty, chce to poctivou evidenci v XDENT a jasně definovaný proces při objednání. Vždy apelujeme - před zvednutím telefonu, vyhledejte pacienta v postranním panelu, díky tomu budete hned vědět, jestli se pacient třeba už 2x nedostavil, a tak holt bude muset přijít do ordinace víckrát.
Odměňte pacienty
Dárkový poukaz na dentální hygienu či jakákoli drobnost, poděkování za vzornost pacienta? Určitě je to lepší cesta než vymýšlení sankcí.
Řešte to zálohou pro blokaci termínu
V XDENT můžete vytvořit pacientovi kredit, který je poté možno čerpat na jeho ošetření. Využít ho můžete nejen z důvodu poojištění individuální práce (protetiky) ale i pro blokaci termínu. Až vám bude pacient volat, v postranním panelu XDENT ihned uvidíte, jestli má pacient "nabito". Pokud se pro zálohy rozhodnete, sepište pravidla a zveřejněte pacientům.
Nechodiči v číslech
aneb nechodič nezní tak špatně jako ztráta 20 000 Kč za měsíc
1 160 pacientů za měsíc na křeslo Průměrný lékař měsíčně ošetří 160 pacientů na 1 křeslo, nezapomeňte násobit pokud máte více křesel.
2 1 nechodič na 1h zákrok = 2000 Kč ztráta Délka zákroků v ordinaci je dnes málo kdy kratší než 30 minut. Průměrný zákrok zabere hodinu a ta podle minutové kalkulace stojí 2000 – 4000 Kč.
3 10 nechodičů za měsíc = 20 000 Kč ztráta! Pacienti nechodí na zákroky úmyslně, zpravidla jen zapomenou v dnešní uspěchané době a je na vás jim připomenout termín, zlepšíte tak svoje služby pacientům.
4 80% eliminace = úspora 16 000 Kč Dlouhodobě správně nastavený proces eliminuje nechodiče z 80%. Tedy 8 z 10 pacientů dorazí na ošetření nebo se včas omluví, bez pokut a sankcí.
5 Náklady na SMS jsou méně než 1‰ z hodinové sazby Šetřit na nesprávném místě znamená zpravidla prodělat kalhoty. 1 eliminovaný nechodič Vám zaplatí SMS i celý SW na měsíc.